UNOS S TIPKOVNICE
U C-u postoji funkcija koja omogućava programeru
da prihvati unos s tipkovnice. Slijedeći program ilustrira upotrebu ove
funkcije,
#include <stdio.h> main() /* program s primjerom unosa s tipkovnice */ { int number; printf("Unesite broj \n"); scanf("%d", &number); printf("Broj koji ste unijeli je %d\n", number); } Ispis programa Unesite broj 23 Broj koji ste unijeli je 23Definira se integer varijabla number . Zatim se ispisuje obavijest o unosu broja funkcijom
printf("Unesite broj \n:");scanf funkcija, koja prihvaća odgovor, ima dva argumenta. Prvi ("%d") specifira koji tip podatka se očekuje (npr. char, int, ili float). Lista specifikatora formata za scanf .
Drugi argument (&number) specifira varijablu u koju će se smjestiti odgovor s tipkovnice. U ovom slučaju odgovor će biti smješten na memorijsku lokaciju pridruženu varijabli number.
Ovo objašnjava poseban značaj znaka &
(koji znači adresa od).
Primjer programa koji pokazuje upotrebu scanf() za učitavanje integer, character i float varijabli
#include < stdio.h > main() { int sum; char letter; float money; printf("Molimo unesite integer "); scanf("%d", &sum ); printf("Molimo unesite character "); /* prazno mjesto ispred znaka %c zanemaruje razmake u unosu */ scanf(" %c", &letter ); printf("Molimo unesite float varijablu "); scanf("%f", &money ); printf("\nVarijable koje ste unijeli su\n"); printf("vrijednost sum = %d\n", sum ); printf("vrijednost letter = %c\n", letter ); printf("vrijednost money = %f\n", money ); } Ispis programa Molimo unesite integer 34 Molimo unesite character W Molimo unesite float varijablu 32.3 Varijable koje ste unijeli su vrijednost sum = 34 vrijednost letter = W vrijednost money = 32.300000Program pokazuje nekoliko važnih točaka.